Alla inlägg under januari 2014

Av Hannah Lind Kareliusson - 18 januari 2014 12:40

Jag kommer från en annan värld, en liten by lång här ifrån. Jag saknar inte stället men människorna som lever där. det är min familj och mina vänner. men nu har jag en ny familj här nere.  Jag tror det bara finns två jordbruk där jag kommer ifrån.. köttdjur och mjölkdjur. här finns det överallt. Jag har gått å blivit bonnkärring. Det va inge val, det är min livsstil. kom hit som nån slags "elev" det mesta va nytt för mig även om jag som liten va väldigt intresserad av jordbruk och fick vara med ganska mycke va de ingenting mot allt det jag har lärt mig nu. Jag hade aldrig kört en traktor, aldrig varit med på slakt, aldrig gjort hö balar, harvat,plöjt,sått eller nått annat liknande. nu kan jag mycke mer..  Nu har vi våran egna lönneberga gård med 22 tjurar 3 får 2 katter och en liten underbar Border Collie Tik på snart 4 år.  Min sambo sköter faktist djuren för de mesta.. dom dagarna jag är ledig tar jag dom för de mesta men annars fixar han allt.. där sitter de inte fast.  Varje dag finns det nått att göra om man VILL! men jag är mer en chillare. lat som få. vilket inte riktigt passar soig alla gånger. men idag kan jag va det för min sambo är iväg och hämtar havre som dom ska mala vid kvarna så djuren får mjöl å blir stora. då kan jag lika gärna sitta här ochkolla på Glee och chilla. Snart ska maten lagas, jackiie ska ut i snn å lekas av..


Idag är det ingen vanlig dag i vilket fall. världens bästaste Nina fyller hela 16 år! du underbara människa må du aldrig försvinna ut från mitt liv. jag älskar dig! <3<3<3


Läs: Honkallasnina.blogg.se

Av Hannah Lind Kareliusson - 2 januari 2014 21:27

Trött, tröttare, tröttast! Snart somnar jag.. På en fingerknäpp jag är så otroligt sliten... Orkeslös.. Jag orkar knappt uttrycka vad det är jag känner vill skriva. Ska bli intressant å se om det här inlägget ens blir postat. Det vet man aldrig. Jobb mat dusch sova. Det som händer där imellan är helt för er ointressanta saker.. Sånt ni inte ens får reda på.. I helvetes Gud vad det regnar.. Det smattrar som bara den mot glasrutan. Fint ljud att Somna in till! G.natt så där tvärt.

Presentation

Jag lever mitt liv nu idag, istället för att vänta.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

älskar du någon ?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hannah

Hannah

  

Min Gästbok

Tummen upp!

Jack


Ovido - Quiz & Flashcards