Alla inlägg den 7 januari 2016

*

Av Hannah Lind Kareliusson - 7 januari 2016 19:37

Av Hannah Lind Kareliusson - 7 januari 2016 19:12

Maten är klar, ladugården är klar.. så nu snart springer jag in i duschen och sen äntligen slänger jag in handduken för ikväll. Nu har jag 10 dagars jobb framför mig, så ikväll gör det absolut inget att lägga sig tidigare än vanligt.. imorgon åker jag hem efter dagens pass då det blir alldeles för sent för att åka till sunne för att sen dagen efter åka tillbaka. Jag tror jag åker upp min lön i bensin alltså.. fyyy.. tur ja hae de la familia där uppe i skogen så  jag har möjlighet att övernatta när det blir för sena kvällar. vissa dagar orkar jag bara inte att åka hem och då ör det underbart att ratta åt vänster i korsningen och man är hemma på 13 min iställer för 50.  + att jag sparar en massa pengar på det. Jackiie följer med mig då P säkerligen har fullt upp hela hegen ändå. Det skulle bli en massa snö och då antar jag att snöskoter åkning står väldigt högt på listan. :)

Det är jätte kallt här inne, det va 16 grader när jag kom hem så det var bara att slänga på sig skorna och springa ner i källaren för att ställa om värmen. kanske blir väldigt varmt här inne inatt men då är det ju bara att mn händige Manny går ner och ändara om. Och anledningen till att han inte ändrade från början idag är för att jag va hemma redan kl 15.00 P slutar 16.00 sedan direkt efter jobbet så besökte han sina föräldrar för att försöka få in värmen i en traktor där nånting antaglkigen gått snett.. kanake även blir plogning för honom till morgonen, han nämnde något om det.. Åhh herregud. just nu kom jag att tänka på dom tidigare åren, jämt precis i början av vårat förhållande då jag frivilligt gick upp 04-05.00 på morgonen för att följa med honom och ploga, vi tryckte in oss i en liten hytt och däör satt vi, time efter timme.. nu idag förstår jag inte hur vi fick plats. Jag får knappt plats att åka i den ensam idag :) hahah.. nej men så det kan bli.  idag hade jag som sagt inget att yttra mig om. därför allt bladder om ingenting kommer upp. Jag måste för den delen springa ut i lagårn och hämta in mobilen som jag antar ligger kvar där ute. och den stackaren ska väl inte behöva ligga där ute hela natten och frysa? NEJ NEJ.. 


Jag orkar inte ens gå tillbaka och kolla igenom inlägget ifall något är fel stavat.. jag är alldeles för trött. Fingarana springer iväg fortare än nånsin när jag sitter med en dator. mycket mer behagligt att skriva på den här än på mobilen, nej nu går jag .. 

Vi ses <3



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Jag lever mitt liv nu idag, istället för att vänta.

Fråga mig

6 besvarade frågor

Omröstning

älskar du någon ?
 Ja
 Nej
 Kanske

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Hannah

Hannah

  

Min Gästbok

Tummen upp!

Jack


Ovido - Quiz & Flashcards